Crea el teu compte
Publicitat
Publicitat
Publicitat

Divendres, 19 de Juliol de 2019
Portada Actualitat Esports Cultura Entrevistes Opinió Videos

Redacció - Badalona - 25/6/2019

Ghost in the Shell 2: Innocence de Mamoru Oshii es projectarà al Cryptshow Festival
- La pel·lícula es podrà veure en el marc del Premi Honorífic a Mamoru Oshii.

L'any 1995 es va estrenar una de les pel·lícules de ciència ficció més importants i influents de la història del cinema: Ghost in the Shell, un thriller d'acció i espionatge futurista dirigit per Mamoru Oshii a partir del manga de Masamune Shirow, nom imprescindible per entendre el manga durant l'època de la seva expansió internacional. Oshii començava a construir aquí un món propi que anava més enllà de la història original i derivava la trama de Shirow cap a camins més introspectius. A partir d'aquesta barreja de reflexió interna i intrigues internacionals, Ghost in the Shell, avançant-se al seu temps, pronosticava una societat computeritzada on el jo no existeix tal i com l'entenem, amenaçat per la col·lectivitat que representa la xarxa i els perills derivats, aquí representats en forma d'interessos econòmics i polítics.
Nou anys després, Oshii ens sorprenia amb la seqüela de la pel·lícula que li va donar la fama internacional. Una segona part que ningú s'esperava, en bona mesura perquè les seqüeles no estaven de moda en aquella època, en bona mesura perquè Ghost in the Shell 2: Man-machine Interface, la continuació del manga de Shirow, va ser un fracàs de crítica. Tot i això, Oshii va deixar-nos amb la boca oberta amb una obra que res té a veure amb el còmic i que, tot el contrari, aprofundeix de manera gairebé exclusiva en les obsessions del propi Oshii, vistes anteriorment no només a la primera part sinó a la seva filmografia en general. El resultat és un viatge psicotròpic que va del drama a la al·lucinació, on no hi ha drogues naturals o sintètiques, sino virus informàtics, on tens l'enemic al teu cap i on la sortida més propera pot estar al teu darrere.
El resultat és un espectacle visual digne de ser gaudit en pantalla gran i amb el volum ben alt, ja que aquesta segona part recupera l’score de la inoblidable banda sonora creada per Kenji Kawai (i ja van tres genis en una sola pàgina) per a la primera part.
La franquicia Ghost in the Shell, si es pot considerar com a tal, va donar peu posteriorment a una sèrie que durant les dues primeres temporades ens va oferir unes quotes de qualitat poc habituals, per acabar explorant finalment camins més comercials. La idea original de Shirow ha estat la llavor d'un univers on ha capigut l'acció, el drama, la filosofia, la política i fins i tot el sexe, posant de manifest tota una sèrie de reptes i possibilitats davant la nova societat del coneixement (o del control, segons es miri) que empetiteix la transcendència d’altres productes cinematogràfics titllats de visionaris desmesuradament com, per exemple, The Matrix. Al igual que altres obres d’animació japonesa d’aquella època, com per exemple la popular Akira, Ghost in the Shell ens diu que per entendre el futur (ara ja present) hem de mirar dintre nostre, dintre de “la closca”, i no pas a les estrelles.










Has d'identificar-te per escriure comentaris
| Edició impresa pdf | Edició impresa Online | Tarifes publicitaries | Grupo Area 96 | 1996-2019 © Àrea Besòs | Tots els drets reservats.
Amb la col·laboració de: Generalitat de Catalunya - Departamnet de la presidència

C/ Besòs, nº 7 - 1º 2ª - Sant Adrià de Besòs - Barcelona (Spain) C.P. 08930 Tel. 93 462 23 01 - Fax 93 462 18 63
Gerencia: Jose M. Pulido | Dpto. Comercial: José Alcalá | Producción: Montse Saez | Administración: Sandra Torres | Web master: Jose Mejías | Informática: Pedro Santos | Publicidad: Manel Riera